چطور تبلت مناسب برای کودکان انتخاب کنیم؟
نوشته شده توسط : ساحل

انتخاب تبلت مناسب برای کودکان مشابه غلبه کردن بر یک چالش بزرگ است. با رشد تند تکنولوژی، گزینه‌های زیادی برای گزینش در هر زمینه‌ای وجود دارد. این حجم عظیم از گزینه‌های گوناگون انتخاب را سخت کرده و حتی باعث می‌شود لغایت شما ندانید که دقیقا به چه چیزی نیاز دارید. تبلت‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. تبلت کاربردی و با کیفیت برای کودکان شرکت‌های بازرگانی صدها تبلت با عملکردهای گوناگون و قیمت‌های مختلف به بازار ارائه کرده‌اند. همین مایه می‌شود الی خریدار کمی سردرگم شده و نداند که بهترین گزینه برای خرید کدام است. در نخست باید بدانیم که تبلت را برای چه کاری نیاز داریم! چرا به خرید تبلت احتیاج پیدا کرده‌ایم؟ بر بنیاد نیازهایمان، آن تبلت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

در مورد کودکان و نوجوانان نیز به همین چهره است. اینکه بدانیم چرا مولود ما به تبلت نیاز دارد، زیاد مهم است. اگر در راستای اهداف سازنده در حیات کودکان و نوجوانان بهره‌گیری نشود، تاثیرات منفی بر روی کودکان بر جای خواهد گذاشت. هر تبلتی برای هر سنی پسندیده نیست. برای دوری از چنین تاثیراتی، باید از تبلت‌های مخصوص کودک و نوجوان کاربرد کرد. تبلت‌های مخصوص کودکان و نوجوانان به لحاظ عملکرد با تبلت هایی که برای بزرگسالان و مقاصد ویژه طراحی شده‌اند، متفاوت هستند. فلذا بر پای بست، بیچارگی باید تبلت پسندیده برای کودکان و نوجوانان را برگزیدن کرد.

چه کسی پیمان است از تبلت بهره‌گیری کند؟
اولین چیزی که باید مد نظر قرار داد، این است که تعیین کنید که کدام یک از فرزندانتان قرار است از تبلت کاربرد کند؟ تبلت برای یگانه از فرزندان است یا همه‌ی فرزندان؟ آیا والدین هم از آن تبلت کاربرد میکنند؟

تبلت مناسب برای استفاده‌ یک فرزند:
یک انتخاب دشوار این است که آیا تبلت را مناسب برای سن کودک در همان سنه گزینش کنیم یا اینکه تبلتی خریداری نماییم که برای سال‌های پس او نیز کاربرد داشته باشد!

تبلت مشترک:
اگر پیمان است تبلت را با کودک خویش به صورت مشترک استفاده کنید، باید محصولی را برگزیدن کنید که منعطف باشد. این فرآورده باید به نحوی باشد که بتوان محتوای آن را به راحتی مهار کرد. به چهره ایده آل، یک تبلت با توانایی ورود جداگانه برای اشخاص مختلف، بهترین برگزیدن است. دسترسی داشتن فرزندانتان به حساب‌های بانکی یا ایمیلتان بدون اطلاع شما یک فاجعه است. کل ی اینها باعث می شود بیچارگی به یک تبلت ویژه کودکان با دسترسی والدین برای کنترل آنها حس شود.

دلایل بیان شده مایه می‌شوند تا شما در خرید اندک شوید. برای نمونه آیپد قابلیت استفاده‌ بدست چند کاربر با حسابهای کاربری مجزا را ندارد. حتی برنامه‌های آن‌ اندک است و تنوعی که برای سایر تبلت‌ها وجود دارد، برای آیپد هستی ندارد. بنابراین برگزیدن یک برند معروف دلیل بر کاربردی بودن آن فرآورده نیست. مهم این است که محصول باید دقیقا بر اساس نیازهای کاربران تهیه شود و نه نام تجاری آن.

نکات مختلفی را به اثناء خرید یک تبلت باید در نظر بگیرید که این تبلت پسندیده برای کودکان شما نیز باشد. نکاتی از آنگونه سایز صفحه نمایش، قیمت، تاثیر و غیره را باید به اثناء خرید مد نظر قرار داد:

سایز صفحه نمایش:
صفحه نمایش تبلت‌های رایج در بازار به طور معمول ۷ تا ۱۰ اینچ است. باید پیش از خرید فکر کنید که کاربر تبلت چه کسی خواهد بود. یک تبلت ۷ اینچی یک تبلت مناسب برای کودکان است. این تبلت سبک و به راحتی قابل حمل است. از طرفی سایر یک تبلت ۱۰ اینچی فضای اکثریت به کودکان می‌دهد و برای نگریستن کردن ویدیو و بازی کردن مناسب‌تر است؛ اگرچه کودکان با یک تبلت ۱۰ اینچی به همان اندازه دلشاد می‌شوند که با یک تبلت ۷ اینچی. لذا این سوژه به عنوان یک عامل تعیین کننده نخواهد بود. پس اگر منظور خاصی برای خرید یک تبلت ۱۰ اینچی ندارید و صرفا بخاطر بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش است، بدانید که بها آن نیز جالب توجه است. پس تمرکز خود را تنها بر روی کبیر بودن صفحه نمایش نگذارید و تبلت‌های ۷ اینچی را نیز در گزینه‌های خود قرار دهید.


قیمت تبلت:
اکثر مردم می‌دانند که آیپد بالاترین قیمت‌ها را در میانی تمام برندهای تبلت دارد. تبلت‌های اندروید تنوع قیمت زیادی دارند. نکته‌ی مهم اینجاست که شما باید آن محصولی را انتخاب کنید که متناسب با دربایستن شما است.

تبلت‌های ارزان بها معمولا صفحه نمایش‌های کوچکتر، کیفیت گرافیکی پایین‌تر، دوربینی با رزولوشن کمتر و سرعت پایین‌تری دارند. حتی شدنی است حافظه‌ی درونی کمتری نیز نسبت به سایر تبلت‌ها داشته باشند. اگرچه گرافیک ذیل و سایز صفحه نمایش نامناسب خیلی کمتر کودکان را رنجانیدن می‌دهد الی سرعت بارگذاری پایین دستگاه، اما این را فراموش نکنیم که سرعت پایین بارگذاری دستگاه حتی برای کودکان هم خوشایند نیست. پس بر اساس بودجه‌ای که می‌توانید خرج کنید، تبلتی با بالاترین سرعت برگزیدن کنید.

اپلیکیشن: انتخاب، هزینه، کیفیت و استفاده‌ چندگانه‌ِ تبلت:
چه شما یک آیپد بخرید یا احد از بهترین تبلت‌های اندروید و یا حتی تبلت‌های ویندوز، اپلیکیشن‌های روی تبلت یک خاصیت مهم برای استفاده‌ی کودکان است. اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ها و بازی‌هایی هستند که می‌توان دانلود، نصب و کاربرد کرد. این برنامه‌ها معمولا یکبار برای دانلود و نصب اولیه احتیاج به اینترنت دارند، پس از آن سایر نیازی به پیوست دستگاه به اینترنت نیست. دنیای اپلیکیشن‌ها بی‌نهایت است و هرگونه برنامه‌ای که فکرش را بکنید، ساخته شده است. ولی بیشترین استفاده کودکان از اپلیکیشن‌ها بازی و آموزش است.

انتخاب
در دنیای وسیع و گوناگون برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها، گزینش اپلیکیشن متناسب با هدف بسیار مهم است. شما نمی‌توانید یک برنامه‌ی محاسباتی مهندسی را برای تبلت کوذک نصب کنید. هر برنامه‌ی استانداردی که طراحی می‌شود برای سن و یا مخاطب خاصی در نظر گرفته می‌شود. گزینش تبلت برای کودکان و نوجوانان بخاطر حساسیت مرحله رشد و تربیتشان و وانگهی تاثیر پذیری بالا، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

هزینه
علاوه بر برنامه‌های رایگان، برخی برنامه‌ها نیز وجود دارند که تمام قابلیت‌ها را به رایگان در کمر بستن کاربر پیمان نمی‌دهند. بلکه با گرفتن هزینه، برنامه را به چهره کامل و با کیفیت بالا به کاربر ارائه می‌کنند. پیش از دانلود و نصب هرگونه برنامه و استفاده‌ از آن، اطمینان حاصل کنید که برنامه برای مولود شما استعمال دارد.

کیفیت
فروشگاه‌های اپلیکیشنی هستی دارند که بازبینی خاصی بر روی برنامه‌ها سپریدن می‌دهند زیرا که کاربران این فروشگاه‌ها، کودکان و نوجوانان هستند.

نارتب نیز تبلت های ویژه‌ای را طراحی کرده و این محصولات را با کیفیتی بالا و قیمتی پسندیده به بازار عرضه داشته است. مخاطبین تبلت نارتب کودکان و نوجوانان بوده و برنامه‌های نصب شده بر روی این تبلت کاملا برای کودکان و نوجوانان مناسب و کاربردی هستند. فروشگاه این تبلت‌ها نارکِت اسم دارد. در این فروشگاه می‌توان تمام برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مربوط به کودکان و نوجوانان را یافت.

کنترل فرزندان بدست والدین و دسترسی داشتن به اینترنت
انتخاب تبلت پسندیده برای کودکان - کنترل والدین
ویژگی‌های حفاظتی موجود برای کودکان در تبلت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. محدودیت در استفاده از اینترنت، پرداخت‌های درون شبکه‌ای، جستجوگرهای مخصوص کودکان و غیره، همگی از ویژگی‌های یک تبلت پسندیده برای کودکان هستند. شما به عنوان والدین موظفید الی قبل از خریداری تبلت پسندیده برای فرزند خود، خصوصیات و ویژگی‌های موجود را بررسی کنید و تبلتی را گزینش کنید که در ترقی مولود شما نقش موثری داشته باشد. البته صرف تهیه کردن تبلت کودک به تنهایی کافی نیست و مستلزم وارسی شما بر فعالیت‌های فرزندتان در تبلت است. نارتب، تنها فرآوری کننده‌ی تبلت‌های کودک و نوجوان در ایران، محصولاتی را ارائه داده است که در مقابل ضربه زیاد مقاوم هستند. بامپر یا قاب‌هایی نیز برای بازدارندگی از ضربه خوردن این تبلت‌ها ارائه شده است که از کیفیت زیاد فوقانی برخوردار بوده و زیاد ثابت هستند.

ویژگی‌های سخت افزاری
عمر باتری
عمر باتری‌ها به طور گسترده‌ای متفاوت هستند. تبلتی را گزینش کنید که باتری نیرومند داشته باشد. زیرا فرزند شما برای بازی کردن، فیلم و کارتون دیدن بیچارگی به تبلتی دارد که باتری مدت زمان زیادی شارژ نگه دارد. در هر صورت به یاد داشته باشید که باید مقدار موعد استفاده از یک تبلت را برای کودک محدود کرد لغایت به سایر کارها در دنیای اطرافش بپردازد و یادگیری کاملتر و واقعی‌تری از محیط اطرافش داشته باشد.

دوربین
دوربین هر تبلت نیز با توجه به کیفیت و قیمت آن، متفاوت است. بسته به بودجه‌ای که می‌خواهید خرج کنید، تبلتی را برگزیدن کنید که هم دوربین جلو و هم دوربین پشت داشته باشد. برای اجرای برنامه‌های فوق‌العاده‌ای نظیر LabCamera به دوربین با کیفیت نیاز است و نارتب این نیاز را برای کاربران برطرف ساخته است.

حافظه داخلی
برای تبلت‌های مشترک در خانواده که برای مشاهده کردن ویدیو و یا شنیدن موسیقی بهره‌گیری می‌شوند، حافظه‌ی داخلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کودکان به واسطه‌ سواد کمی که دارند، نمی‌توانند از همه‌ی ویژگی‌های یک تبلت استفاده کنند. به آن‌ها دسترسی به برنامه‌های مربوط به خودشان را بدهید و در به کارگیری دیگر برنامه‌ها محدودیت تعیین کنید. به این چهره می‌توانید حافظه‌ی داخلی یک تبلت را کنترل کنید. نارتب این بیچارگی والدین را با به کارگیری گزینه “برنامه‌ها” در برنامه‌ی “مدیریت تبلت” برطرف ساخته است.

وضوح تصویر
کودکان روشنی تصویر را در صفحه نمایش به آن اندازه که بزرگسالان متوجه می‌شوند، فهم نمی‌کنند، ولی وضوح تصویر در گزینش یک تبلت عامل زیاد مهمی به آمار می‌رود. نارتب با در نظر اخذ سلامت چشم کودکان و نوجوانان، تبلت‌هایی با صفحه نمایش استاندارد عرضه داشته است.

صرف نظر از قیمت، بی‌شک هرچه کیفیت یک تبلت بالاتر باشد، تاثیر و دوام آن نیز به نسبت بالاتر خواهد بود. با توجه به این نکات، هر تبلتی حائز قابلیت‌های خاصی است و برای افراد خاصی در گویه ای مشخص طراحی شده‌. یک تبلت با سیستم عامل پیچیده و منوهای دشوار به درد یک کودک نمی‌خورد. والدین باید دقت کافی را به اثناء برگزیدن و خرید یک تبلت پسندیده برای کودکان داشته باشند.

نارتب سازنده‌ی تبلت‌ ویژه کودکان و نوجوانان، محصولاتی با کیفیت بالا، طراحی قشنگ و با قیمتی پسندیده ارائه کرده است. با خرید نارتب، از ویژگی‌های بی همتا این تبلت‌ بهره‌مند شوید و به رشد و یادگیری بهتر مولود خویش در دنیای دیجیتال و فناوری کمک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: